داشتن صورت جوان، شاداب و صاف و یکدست یکی از آیتم های فوق‌العاده تاثیرگذار در زیبایی چهره شماست. فرقی ندارد خانم باشید یا آقا، در هر سنی دوست دارید پوست زیبا و سالمی داشته باشید که عاری از هرگونه چین و چروک است. برای این کار دو راه حل وجود دارد: لیفت صورت با نخ و تزریق ژل صورت.

اما سوال اینجاست که لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق ژل؟ کدام روش عوارض جانبی کمتری دارد؟ ماندگاری کدام روش بالاتر است و در نهایت هزینه های این دو روش چقدر تفاوت دارد؟

این‌ها سوالاتی هستند که قصد داریم در این مطلب به آنها پاسخ بدهیم. پس برای دانستن پاسخ این سوالات، لازم است تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی مواجه هستید و یا نیاز به مشورت دارید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از روش‌های نسبتاً جدید است که در سال‌های اخیر طرفرداران خاص خود را پیدا کردده است و همانطور که از نامش پیداست برای لیفت، جوانسازی و رفع چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود. در این روش نخ هایی از جنس سیلیکون، زیر پوست صورت قرار داده می‌شود تا افتادگی‌های به وجود آمده روی پوست را به سمت بالا لیفت نماید.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ، در بلند مدت منجر به کلاژن‌سازی شده و بافت عضلانی صورت را نسبت به قبل سفت‌تر می‌کند. نکته قابل توجه در روش لیفت با نخ این است که در این روش، حجم‌دهی وجود ندارد و صرفاً افتادگی‌های صورت برطرف می‌شود.

برای لیفت با نخ، باید ابتدا به پزشک مراجعه نمایید تا وضعیت صورت و میزان چین و چروک و افتادگی پوست شما مشخص شود. سپس پزشک نواحی مورد نظر برای لیفت با نخ را علامت‌گذاری نموده و مواد بی‌حسی روی این قسمت‌ها اعمال می‌شود تا در هنگام انجام این عمل، احساس درد نداشته باشید.

در ادامه با استفاده از سر سوزن‌های مخصوص، سوراخ خای ریزی روی پوست ایجاد می‌شود و از این طریق نخ مخصوص لیفت وارد پوست شده و در بافت زیرین پوست، بین بافت چربی و بافت ماهیچه قرار میگیرد. نکته مهم در این روش، عمق قرار گیری نخ‌ها است که نباید خیلی عمیق یا خیلی سطحی باشد.

نحوه انجام لیفت صورت با نخ

این نخ‌ها باعث می‌شوند پوست به سمت بالا لیفت شده و از این طریق خطوط و چین و چروک‌های به وجود آمده روی پوست از بین برود. فرآیند لیفت با نخ حدوداً 45 الی 60 دقیقه زمان نیاز دارد و بلافاصله پس از انجام این فرآیند می‌توانید حدوداً 30 الی 40 درصد از نتایج کار را مشاهده نمایید و برای دیدن نتیجه نهایی باید چند هفته تا دوماه صبر کنید.

پس از گذشت 4 الی 6 ماه از انجام لیفت، نخ‌های استفاده شده در این فرآیند جذب پوست شده و کلاژن سازی می‌کنند و نتایج آن تا دوسال ماندگار است.

مزایا و معایب لیفت صورت با نخ

برای تصمیم گیری بین دو روش لیفت صورت با نخ و تزریق ژل صورت، باید مزایا و معایب هر دو روش را بدانید و بسنجید که کدام روش با شرایط شما سازگارتر است. لذا در این بخش تصمیم گرفتیم مزایا و معایب لیفت صورت با نخ را برای شما توضیح بدهیم:

مزایای لیفت صورت با نخ

  • این روش نیازی به بستری شدن، بیهوشی و اتاق عمل ندارد.
  • غیرتهاجمی است و هیچگونه برُش، زخم یا خطی روی صورت باقی نمیگذارد.
  • پس از اتمام این فرآیند، میتوانید به فعالیت های روزانه خود ادامه بدهید.

معایب لیفت صورت با نخ

  • هزینه لیفت صورت با نخ در مقایسه با تزریق ژل بالاتر است.
  • در این روش حجم دهی وجود ندارد و نمیتوان برای پُر کردن بافت از دست رفته صورت از آن استفاده کرد.
  • نتیجه اولیه لیفت با نخ بعد از چند هفته مشخص می‌شود و برای دیدن نتیجه نهایی باید چند ماه صبر کنید.

تزریق ژل صورت

یکی دیگر از محبوب ترین روش‌ها برای فرم دهی، حجم دهی، لیفت و جوانسازی صورت، تزریق ژل صورت است. در این روش پس از مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت صورت شما و دریافت انتظاراتی که از تزریق ژل صورت دارید، نواحی مورد نظر علامت گذاری شده و کمی ماده بی حسی موضعی روی این نواحی اعمال می‌شود تا در طول فرآیند تزریق، درد احساس نکنید.

تزریق ژل صورت

سپس مقدار ژل مورد نیاز توسط پزشک مشخص می‌شود و با تکنیک های مربوطه در این نواحی تزریق می‌شود. برای انجام تزریق ژل صورت (بسته به قسمت های مورد نظر) 15 الی حداکثر 30 دقیقه زمان لازم است و پس از تزریق حدوداً 60 الی 70 درصد از نتایج قابل مشاهده است و برای دیدن نتیجه نهایی باید به مدت دو هفته صبر کنید.

موادی که در قالب ژل به صورت تزریق میشود بر پایه هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی نیز در بدن وجود دارد و از این رو کاملاً با بدن سازگار است و عوارض جانبی خاصی ندارد. ماندگاری نتایج نیز بسته به فاکتورهای مختلف، بین 6 ماه الی 2 سال متغیر است.

مزایا و معایب تزریق ژل صورت

در بخش قبلی درباره مزایای و معایب لیفت صورت با نخ صحبت کردیم، برای تصمیم گیری بهتر و انتخاب بین این دو روش، لازم است مزایا و معایب تزریق ژل صورت را نیز بدانید.

مزایای تزریق ژل صورت

  • اولین و مهمترین مزیت تزریق ژل صورت، غیرتهاجمی بودن آن است. به عبارت دیگر تزریق ژل صورت نیاز به عمل جراحی و اتاق عمل ندارد و کاملاً سرپایی در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.
  • دوره نقاهت پس از تزریق نهایتاً 1 الی 2 روز است. چرا که تزریق ژل صورت عملاً دوره نقاهت ندارد و ممکن است پس از تزریق، در ناحیه تزریق کمی قرمزی، کبودی خفیف (در صورت لرزش و تکان خوردن حین تزریق) و تورم سطحی (جای سوزن) مشاهده نمایید که نهایتا 1 الی 2 روز بعد برطرف می‌شود.
  • هزینه تزریق ژل صورت در مقایسه با لیفت صورت با نخ به مراتب کمتر است.
  • در صورت عدم رضایت و پشیمانی، پزشک با تزریق آنزیم میتواند صورت شما را به حالت قبل بازگرداند.
  • مقدار ژلی که قرار است در ناحیه صورت تزریق شود کاملاً قابل تنظیم است و می‌تواند آن را اضافه یا با تزریق آنزیم کم کرد.
  • موادی که تزریق می‌شوند بر پایه هیالورونیک اسید هستند و سازگاری کاملی با بدن شما دارند.
  • از روش تزریق ژل صورت میتوان علاوه بر لیفت و جوانسازی، برای حجم دهی و پُر کردن عضلات تحلیل رفته صورت نیز استفاده کرد.

معایب تزریق ژل صورت

ماندگاری روش تزریق ژل ممکن است در مقایسه با روش لیفت صورت کمتر باشد و این روش بعد از مدتی نیاز به تکرار دارد.

مقایسه ماندگاری لیفت صورت با نخ و تزریق ژل

مقایسه ماندگاری لیفت صورت با نخ و تزریق ژل

اگر بخواهیم مقایسه کاملی بین این دو روش داشته باشیم، باید در مورد ماندگاری هریک از این روش ها نیز صحبت کنیم. واقعیت این است که ماندگاری لیفت با نخ و تزریق ژل تقریبا با هم مشابه است و این دو روش حداکثر بین 18 الی 24 ماه ماندگاری دارد.

البته میزان ماندگاری هر روش به عوامل مختلفی وابسته است. به عنوان مثال ماندگاری لیفت با نخ به عواملی مانند نوع و برند نخ، تکنیک به کار گرفته شده، سن و میزان خطوط و چین و چروک‌های ایجاد شده روی صورت بستگی دارد.

همچنین در مورد میزان ماندگاری تزریق ژل، به برند ژل، مقدار ژل تزریق شده، تکنیک به کار گرفته شده برای تزریق، متابولیسم بدن و در نهایت میزان توجه به شما به مراقبت های بعد از تزریق بستگی دارد.

مقایسه هزینه لیفت صورت با نخ و تزریق ژل

هزینه یکی دیگر از آیتم های تاثیرگذار در تصمیم گیری بین این دو روش است. واقعیت این است که فرآیند تزریق ژل، آسان تر است و زمان زیادی نیاز ندارد، از این رو هزینه آن هم در مقایسه با روش لیفت با نخ کمتر است. البته باید در نظر داشته باشید که عوامل مختلفی نظیر ناحیه تحت درمان، لوکیشن کلینیک، حق الزحمه پزشک و تکنیک به کار گرفته شده برای انجام کار نیز در هزینه نهایی شما مؤثر است. 

مقایسه عوارض جانبی لیفت صورت با نخ و تزریق ژل

اگر از عوارض جانبی فرآیندهای زیبایی می‌ترسید و به همین دلیل جوانسازی پوست صورت خود را به تعویق انداخته‌اید، باید بگوییم خبر خوب این است که روش لیفت با نخ و تزریق ژل، هردو با بدن کاملاً سازگار هستند و عوارض جانبی خاصی ندارند. قبلاشاره کردیم که نخ‌های استفاده شده در روش لیفت با نخ، از جنس سیلیکون هستند و بعد از مدتی جذب بدن میشوند و عوارض خاصی ایجاد نمی‌کنند.

در مورد تزریق ژل نیز اشاره کردیم که مواد ژل بر پایه هیالورونیک اسید هستند که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به طور کامل با عضلات صورت و بدن سازگار است.

چه روشی برای چه کسی بهتر است؟

شاید برایتان سوال باشد که در نهایت کدام روش برای من بهتر است و چطور باید بین این دو روش، یکی را برای جوانسازی پوست صورت انتخاب کنم. در ادامه لیستی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا از طریق آن بتوانید به پاسخ روشنی برای این سوال برسید:

اگر شرایط زیر درباره شما صادق است، روش لیفت با نخ را انتخاب کنید

  • افراد بالای 55 سال که خطوط صورت آنها عمیق شده است
  • افرادی که فقط مایل به لیفت صورت به سمت بالا هستند و نیازی به حجم دهی صورت ندارند
  • افراد دارای صورت های استخوانی که میخواهند خطوط ایجاد شده روی صورت خود را از بین ببرند.

اگر یک یا چند مورد از شرایط زیر برقرار است، تزریق ژل صورت را انتخاب نمایید

  • افردی که کمتر از 55 سال دارند و می‌خواهند علاوه بر لیفت، حجم دهی عضلات از دست رفته نیز انجام شود.
  • افرادی که می‌خواهند فرآیند جوانسازی، فرم‌دهی و لیفت در مدت زمان کوتاهی انجام شود.
  • افرادی که شرایط سپری کردن دوره نقاهت طولانی مدت را ندارند
  • افرادی که مایلند نتیجه تغییرات را سریعتر مشاهده نمایند و نمی‌خواهند برای مشاهده نتایج چند هفته تا چند ماه صبر کنند.

اما در مجموع برای داشتن بهترین انتخاب، لازم است اولاً شرایط خود را با فرآیند هریک از دو روش به طور کامل بسنجید و در نهایت مشورت با پزشک می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب در انتخاب روش مناسب برساند.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره لیفت صورت با نخ و تزریق ژل صورت صحبت کردیم و این دو روش را از نظر عوارض جانبی، ماندگاری نتایج، هزینه و دوره نقاهت با هم مقایسه کردیم و مزایا و معایب این دو روش را با هم مقایسه کردیم تا تصمیم گیری بین این دو روش برای شما راحت تر شود. در پایان توضیح دادیم که در نهایت گفتیم کدام روش برای چه کسی مناسب‌تر است.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره لیفت صورت با نخ و تزریق ژل صورت در اختیار شما قرار داده باشد و بتوانید بین این دو روش به راحتی تصمیم‌گیری نمایید. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که قصد جوانسازی پوست صورت خود را دارند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو‌به‌رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.