اگر به دنبال روش‌های زیبایی بوده باشید، به احتمال زیاد، اصطلاح «تزریق ژل صورت» را زیاد شنیده‌اید. تزریق ژل صورت، یکی از پرطرفدارترین و کم ریسک‌ترین روش‌های زیبایی و جوانسازی صورت در میان خانم‌ها و آقایان است.

از این روش برای لیفت گونه، حجم‌دهی به چانه، زاویه‌سازی فک، از بین بردن چین و چروک‌های اطراف چشم و در نهایت فرم‌دهی به لب استفاده می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم درباره تزریق ژل به بخش‌های مختلف صورت صحبت کنیم و اطلاعات کاملی درباره نحوه تزریق، عوارض جانبی و میزان ماندگاری ژل با شما به اشتراک بگذاریم و در آخر هم بگوییم چه افرادی کاندید تزریق ژل صورت هستند.

برای آگاهی از این موارد، کافیست تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. همچنین اگر در آستانه تصمیم‌گیری برای تزریق ژل صورت هستید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان، با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید.

کاربرد ژل در نواحی مختلف صورت

کاربرد ژل در نواحی مختلف صورت

اشاره کردیم که تزریق ژل برای بخش‌های مختلف صورت از جمله گونه، لب، چانه، فک و اطراف چشم کاربرد دارد. در این بخش می‌خواهیم شما را با تزریق ژل به این قسمت‌ها به طور دقیق‌تر آشنا کنیم.

1. ژل لب

تزریق ژل لب برای فرهم دهی لب

یکی از روش‌های فرم‌دهی به لب، بدون نیاز به عمل جراحی، تزریق ژل لب است. افرادی که لب‌های نازک دارند و یا لب‌های آنها نامتقارن است، کاندیدای تزریق ژل هستند. همچنین افرادی که مایلند از این روش برای فرم‌دهی به شیوه مدلینگ استفاده کنند، می‌توانند با تکنیک‌های مختلف تزریق ژل لب، به هدف خود برسند.

ژل لب، تکنیک‌های مختلفی دارد که پزشک در هنگام تزریق بر اساس فم صورت و نتیجه مورد انتظار شما، پیشنهاد می‌دهد. انواع تکنیک‌های تزریق ژل لب عبارتند از:

  • ژل لب روسی
  • ژل لب عروسکی
  • ژل لب قلوه ای
  • ژل لب سوتی
  • ژل لب قلبی

برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بهتر است قبل از تزریق ژل لب، فرم صورت خود را به درستی بررسی کنید و از پزشک متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

2. ژل گونه

تزریق ژل گونه برای حجم دهی به گونه

بعد از ژل لب، پرطرفدارترین ناحیه صورت برای تزریق ژل، گونه است. به ویژه اگر بخواهید یک تغییر طبیعی، برای تبدیل صورت استخوانی به صورت خوش فرم انجام بدهید، تزریق ژل گونه، بهترین گزینه است. از این روش برای لیفت گونه، افزایش حجم صورت، رفع خطوط ایجاد شده روی گونه و ایجاد زاویه در بخش بالایی صورت استفاده می‌شود.

3. ژل چانه

تزریق ژل چونه برای حجم دهی به چونه

ژل چانه یکی از بهترین روش‌های فرم‌دهی فوق‌العاده طبیعی به صورت است که به افراد دارای چونه‌های کوچک پیشنهاد می‌شود. شاید باور نکنید اما تزریق 1 الی 2 سی سی ژل چونه، فرم صورت و زیبایی چهره شما را چندین برابر می‌کند. همچنین برای ایجاد تقارن در صورت و کمتر دیده شدن غبغب، ژل چونه یک گزینه بسیار مناسب است.

4. ژل بینی

تزریق ژل بینی برای رفع مشکلات جزئی

در سال‌های قبل، تنها روش اصطلاح فرم بینی، جراحی بینی بود و هیچ روش دیگری برای رفع مشکلات بینی وجود نداشت. اما در حال حاضر و به لطف پیشرفت های علم پزشکی در حوزه زیبایی، از تزریق ژل برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی، بدون بیهوشی در کمتر از 5 دقیقه استفاده می‌شود.

در این روش می‌توان مشکلات جزئی بینی مانند افتادگی، رفع قوز بینی و ایجاد تقارن در ناحیه بینی استفاده کرد. توجه داشته باشید که تزریق ژل بینی برای افراد دارای بینی گوشتی مناسب نیست و باعث بزرگتر شدن بینی می‌شود. پس لازم است قبل از اقدام به تزریق ژل بینی، حتماً با پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید.

5. زاویه فک

تزریق زاویه فک برای فرم دهی

یکی دیگر از پرطرفدارترین نواحی برای تزریق ژل، قسمت فک و زاویه سازی است. خانم‌ها و آقایان بسیاری برای ایجاد زاویه در فک و فرم‌دهی مدلینگ، از این روش استفاده می‌کنند. انصافاً هم نتایج بسیار جذاب و ایده‌آلی دارد.

با این روش می‌توان ضمن قرینه‌سازی دو طرف صورت، کمی استخوان فک را برجسته‌تر کرده و فرم صورت را جذاب‌تر و کاریزماتیک‌تر کرد.

این روش برای صورت‌های استخوانی مناسب‌تر است و ممکن است صورت‌های گوشتی را کمی بزرگتر از حد معمول نشان دهد و تناسب بین چهر و بدن را از بین ببرد. در هر صورت برای طبیعی‌تر شدن هر روش لازم است قبل از تزریق، فرم صورت و نتایج مورد نظر شما به درستی آنالیز شود.

6. خط اخم و خط خنده

تزریق ژل خط اخم و خط خنده

پر متقاضی‌ترین قسمت صورت برای تزریق ژل، خط خنده و خط اخم است. چرا که افراد در سنین مختلف، به دلیل تغییر حالت‌های صورت در هنگام اخم کردن، تمرکز کردن، انجام کارهای فکری، تجربه غم و یا خندیدن، دچار خطوط ریز و درشتی در نواحی پیشانی و اطراف لب می‌شوند که اصطلاحاً خط اخم و خط خنده گفته می‌شود.

این خطوط، باعث می‌شود شما اخموتر دیده شوید و یا مُسن‌تر از سن واقعی خود به نظر برسید. اما جای نگرانی نیست و با تزریق ژل، این خطوط به راحتی قابل رفع است.

7. خط غم

خط غم را معمولاً افراد بالای 60 سال تجربه می‌کنند. خطی که به واسطه افزایش سن و فرم صورت در قسمت پاینی چانه ایجاد می‌شود و فرم لب را به سمت پایین می‌کشد. خبر خوب این است که خط غم نیز با تزریق ژل و فیلر به راحتی قابل رفع است و می‌تواند شما را حداقل 10 سال جوانتر از سن واقعی‌تان نشان دهد.

8. ژل زیر چشم

تزریق ژل دور چشم و زیر چشم

وقتی به چهره یک نفر نگاه می‌کنید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، چشم‌ها هستند. از این رو زیبایی چشم‌ها، اولویت بسیار بالایی دارد. از طرفی پوست زیر و اطراف چشم، از سایر نواحی صورت نازک‌تر و آسیب پذیر‌تر است و به سرعت دچار چروک، افتادگی، تیرگی و گودی می‌شود. از این رو بسیاری از خانم‌ها و آقایان به دنبال روشی برای بهبود این وضعیت و زیبایی چشم‌های خود هستند. تزریق ژل زیر چشم، یکی از بهترین روش‌ها برای رفع مشکلات این چنینی است.

تزریق ژل صورت و ماندگاری آن

تزریق ژل چقدر ماندگاری دارد؟ این سوالی است که بسیاری از زیباجویان در هنگام مراجعه به مرکز زیبایی ملینیک از پزشک می‌پرسند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم مدت زمان ماندگاری ژل، به عوامل مختلفی مثل بافت عضله و پوست، نوع ژل، عمق تزریق و در نهایت رعایت نکات بعد از تزریق بستگی دارد. اما به طور کلی ماندگاری ژل بین 6 الی 18 ماه متغیر است.

ژل صورت برای چه افرادی مناسب است؟

ژل صورت برای همه افرادی که مایلند چهره آنها فرم زیباتری داشته باشد، مناسب است اما اگر بخواهیم لیستی از افراد مناسب برای این کار را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افرادی که به داشتن زاویه فک علاقمند هستند.  
  • افرادی که در چهره خود دارای عدم قرینگی هستند.  
  • افرادی که مایلند لب‌های برجسته‌تری داشته باشند.
  • افرادی که مایلند گونه‌های برچسته‌تری داشته باشند.
  • افرادی که می‌خواهند مشکلات جزئی بینی خود را برطرف نمایند.
  • افرادی که می‌خواند چین و چروک‌های پیشانی، اطراف چشم و اطراف لب خود را از بین ببرند.
  • افرادی که مایلند بدون انجام عمل جراحی و پذیرفتن ریسک‌های آن، چهره زیباتر و جوان‌تری داشته باشند.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

بسته به نوع ژل و فیلری که برای شما تزریق شده است و ناحیه تحت درمان، باید مراقبت های زیر را در نظر داشته باشید:

  • از خوابیدن روی صورت بپرهیزید.
  • از ماساژ دادن ناحیه مورد درمان، خودداری کنید.
  • تا 48 ساعت پس از تزریق، ورزش و فعالیت‌های سنگین بدنی، ممنوع است.
  • حداقل 24 ساعت پس از تزریق ژل، استحمام نکنید، پس از 24 ساعت حمام آب داغ و بخار داغ ممنوع است.

عوارض تزریق ژل چیست؟

در بخش‌های قبل اشاره کردیم که تزریق ژل، یک روش بسیار کم‌خطر و ایمن برای جوانسازی و زیبایی صورت است. اما ممکن است برخی افراد پس از تزریق ژل، خارش خفیف پوست و یا قرمزی، کبودی یا تورم خفیف را تجربه کنند.

جمع بندی و نتیجه‌گیری

در این مطلب از وبلاگ مرکز زیبایی ملینیک درباره تزریق ژل صورت در نواحی مختلف صحبت کردیم. همچنین درباره ماندگاری ژل و عوارض احتمالی آن، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم. گفتیم که ژل صورت برای چه افرادی مناسب است و پس از تزریق ژل، چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در زمینه تزریق ژل صورت در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستان خود که در آستانه تصمیم‌گیری برای تزریق ژل هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن به سوال شما پاسخ داده شود.