بخش بسیار زیادی از زیبایی چهره، به طور مستقیم به زیبایی و برجستگی گونه ها مربوط می‌شود. از طرفی گونه‌های افتاده، سن شما را بیشتر از آنچه هستید نشان می‌دهد و باعث می‌شود خسته و غمگین به نظر برسید. اما جای نگرانی نیست، لیفت گونه که از طریق نخ و یا تزریق ژل انجام می‌شود، راهکاری مناسب برای جوانسازی و زیباسازی صورت است.

اما سوال اینجاست که لیفت گونه با نخ بهتر است یا تزریق ژل گونه؟ کدام یک از این دو روش ماندگاری بالاتری دارد؟ عوارض کدام روش کمتر است و در نهایت این دو روش به لحاظ هزینه چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

در این مطلب قرار است به طور کامل به این سوالات پاسخ دهیم، پس اگر در قصد جوانسازی صورت و لیفت گونه‌ها را دارید، حتماً این نوشته را تا انتها بخوانید. همچنین اگر در این زمینه با سوالی رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

لیفت گونه با نخ

یکی از روش‌های فرم‌دهی به صورت که برای رفع افتادگی و چروک‌های عمیق استفاده می‌شود، لیفت گونه با نخ است. در این روش باید به پزشک مراجعه نمایید تا وضعیت صورت شما بررسی شود. در صورتی که لازم باشد برای بهبود وضعیت چهره و لیفت گونه‌ها از روش لیفت با نخ استفاده کنید، قسمت‌های مورد نظر توسط پزشک علامت‌گذاری شده و مواد بی حسی روی آن اعمال می‌شود تا در طور فرآیند لیفت با نخ، احساس درد نداشته باشید.

لیفت گونه با نخ

سپس روی قسمت‌های علامت گذاری شده با استفاده از سر سوزن‌های مخصوص، سوراخ‌های ریزی ایجاد می‌شود تا از این طریق نخ لیفت وارد پوست شده و بین بافت چربی و ماهیچه قرار بگیرد. نکته مهمی که در روش لیفت با نخ باید به درستی انجام شود این است که محل قرارگیری نخ‌ها نباید خیلی سطحی و یا خیلی عمیق باشد.

این نخ‌ها در بلند مدت باعث می‌شود گونه‌ها به سمت بالا لیفت شده و خطوط و چین و چروک‌های ایجاد شده روی صورت از بین برود. فرآیند لیفت با نخ، بین 45 الی 60 دقیقه طول می‌کشد و پس از اتمام کار می‌توانید بین 30 الی 40 درصد از نتایج را مشاهده نمایید و برای دیدن نتایج نهایی باید 1 الی 2 ماه صبر کنید.

جنس نخ‌های استفاده شده در این فرآیند، سیلیکونی است و 4 الی 6 ماه بعد از لیفت با نخ، جذب بدن شده و شروع به کلاژن سازی می‌کند و نتایج آن حداکثر تا 2 سال ماندگاری دارد.

مزایا و معایب لیفت گونه با نخ

زمانی می‌توانید بین دو روش لیفت با نخ و تزریق ژل، به درستی تصمیم‌گیری کنید که از مزایا و معایب هر دو روش آگاه باشید. بنابراین تصمیم گرفتیم در این بخش، مزایا و معایب لیفت گونه با نخ را بیان کنیم: 

مزایای لیفت گونه با نخ

  • یک روش غیر تهاجمی است و نیاز به بیهوشی ندارد، با اعمال کمی مواد بی حسی، لیفت گونه با نخ انجام می‌شود.
  • بعد از اتمام کار جای زخم یا برش روی صورت باقی نمی ماند و فقط جای چند سوزن بسیار ظریف وجود دارد که بعد از دو الی سه روز محو می‌شود.
  • پس از اتمام فرآیند لیفت با نخ می‌توانید با رعایت احتیاط به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.

معایب لیفت گونه با نخ

  • لیفت گونه با نخ در مقایسه با روش تزریق ژل، هزینه بالاتری دارد.
  • از روش لیفت با نخ نمی‌توان برای حجم‌دهی به گونه و بهبود بافت از دست رفته ماهیچه استفاده کرد. از این روش صرفاً برای لیفت به سمت بالا و رفع خطوط عمیق استفاده می‌شود.
  • نتیجه اولیه لیفت با نخ بعد از چند هفته مشخص می‌شود و برای دیدن نتیجه نهایی باید چند ماه صبر کنید.
  • در صورت پشیمان شدن از این عمل، راه بازگشت وجود ندارد و باید صبر کنید تا کم کم اثر نخ از بین برود و جذب بدن شما شود.

تزریق ژل گونه

یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای جوانسازی، لیفت و حجم دهی به گونه‌ها، تزریق ژل گونه است. در این روش نیز باید در ابتدا به پزشک مراجعه نمایید تا وضعیت صورت و انتظارات شما از تزریق مورد بررسی قرار گیرد. سپس میزان ژل مورد نیاز مشخص شده و کمی مواد بی حسی روی گونه اعمال می‌شود تا حین فرآیند تزریق دردی احساس نکنید.

تزریق ژل گونه

در ادامه پزشک ژل را در نواحی مورد نظر تزرق کرده و به طور حرفه‌ای ماساژ می‌دهد تا ژل در جای مورد نظر فیکس شود. فرآیند تزریق ژل گونه بین 15 الی 30 دقیقه زمان نیاز دارد و لافاصله پس از اتمام کار می‌توانید بین 60 الی 70 درصد نتایج را مشاهده نمایید. البته برای دیدن نتیجه نهایی باید 2 هفته صبر کنید.

خبر خوب در مورد تزریق ژل این است که مواد ژل بر پایه هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و با بدن سازگاری کامل دارد و هیچگونه عوارضی متوجه شما نیست. ماندگاری نتایج نیز بسته به فاکتورهای مختلف نظیر متابولیسم بدن و نوع و برند ژل تزریق شده، بین 6 ماه الی 2 سال متغیر است.

مزایا و معایب تزریق ژل گونه

در بخش‌های قبلی درباره مزایا و معایب لیفت گونه با نخ صحبت کردیم، در این بخش می‌خواهیم لیستی از مزایا و معایب تزریق ژل گونه را در اختیار شما قرار دهیم:

مزایای تزریق ژل  گونه

  • تزریق ژل یک روش راحت و سریع است که نیاز به بیهوشی ندارد و در حین انجام کار، دردی احساس نمی‌کنید.
  • دوره نقاهت طولانی مدت ندارد و مشاهده علائمی مانند قرمزی خفیف، تورم سطحی و کبودی مختصر کاملاً طبیعی است و به سرعت برطرف می‌شود.
  • هزینه تزریق ژل گونه در مقایسه با لیفت گونه با نخ کمتر است.
  • در صورت پشیمانی از انجام این کار پزشک با تزریق آنزیم، گونه‌ها را به حالت قبل بازمی‌گرداند.
  • مقدار ژلی که باید تزریق شود کاملاً قابل تنظیم است و می‌توان آن را کم و زیاد نمود.
  • مواد ژل بر پایه هیالورونیک اسید است و سازگاری کاملی با بدن دارد.
  • از این روش علاوه بر لیفت و فرم‌دهی، برای حجم‌دهی به صورت نیز استفاده می‌شود.

معایب تزریق ژل گونه

ممکن است در برخی موارد ماندگاری تزریق ژل گون، کمی کمتر از لیفت گونه با نخ باشد.

مقایسه ماندگاری لیفت گونه با نخ و تزریق ژل

اگر بخواهیم ماندگاری این دو روش را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم ماندگاری هر دو روش تقریباً یکسان است. به عبارت دیگر هر دو روش بین 18 الی 24 ماه ماندگاری دارد.

البته توجه داشته باشید که ماندگاری نتایج به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال در روش لیفت با نخ، نوع و برند نخ استفاده شده، تکنیک به کار گرفته شده برای لیفت، سن و میزان عمیق بودن خطوط ایجاد شده روی صورت، در ماندگاری نتایج مؤثر است.

مقایسه ماندگاری لیفت صورت با نخ و تزریق ژل

همچنین در روش تزریق ژل، عواملی نظیر نوع و برند ژل، مقدار ژل تزریق شده، تکنیک به کار گرفته شده برای تزریق، متابولیسم بدن و در نهایت میزان توجه شما به مراقبت های بعد از تزریق در ماندگاری نتایج مؤثر است.

مقایسه عوارض جانبی لیفت گونه با نخ و تزریق ژل

در زمینه عوارض جانبی، خبر خوب این است که هر دو روش کاملاً ایمن هستند و عوارض جانبی خاصی ندارند. همانطور که قبلا گفتیم نخ‌های استفاده شده در روش لیفت، از جنس سیلیکون و قابل جذب هستند و ضرری برای بدن ندارند. همچنین در روش تزریق ژل، مواد ژل بر پایه هیالورونیک اسید هستند که مورد تایید پزشکان است و خطری برای بدن ندارد. 

اما توجه داشته باشید که اولاً باید در محیط استریل مانند کلینیک یا مطب انجام شوند و در ثانی توسط پزشک انجام شود. به یاد داشته باشید که انجام این فرآیندها در مراکز نامعتبر و با استفاده از متریال نامرغوب، فیک و تاریخ گذشته می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای شما ایجاد نماید.

مقایسه هزینه لیفت گونه با نخ و تزریق ژل

در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم که روش لیف با نخ کمی پیچیده‌تر و طولانی‌تر از تزریق ژل است، از این رو هزینه بالاتری دارد. البته به طور کلی هزینه این دو روش به عوامل مختلفی نظیر نوع و برند متریال استفاده شده، مقدار متریال مورد استفاده، تکنیک به کار گرفته شده، حق‌الزحمه پزشک و لوکیشن کلینیک بستگی دارد.

چه روشی برای چه کسی بهتر است؟

شاید از خودتان بپرسید که در نهایت کدام روش برای من بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر یکی از شرایط زیر را دارید، روش لیفت با نخ برای شما بهتر است:

  • با روش‌های نسبتاً تهاجمی مشکلی ندارید.
  • برای دیدن نتایج و تغییرات چهره خود عجله‌ای ندارید.
  • می‌توانید دوره نقاعت نسبتاً طولانی را تحمل کنید و نکات مراقبتی را رعایت کنید.
  • سن شما بالای 55 سال است و خطوط و چین و چروک‌های روی گونه‌ها عمیق شده است.
  • گونه شما نیاز به حجم‌دهی ندارد و فقط لازم است کمی به سمت بالا لیفت و فرم‌دهی شود.

و در صورتی که شرایط زیر در مورد شما صادق است، روش تزریق ژل مناسب تر است:

  • اگر کمتر از 55 سال سن دارید.
  • برای دیدن نتایج و تغییرات بینی خود عجله دارید.
  • شرایط سپری کردن دوره نقاهت طولانی مدت را ندارید.
  • علاوه بر لیفت و فرم‌دهی، مایلید گونه شما حجم‌دهی شود.
  • مایلید فرآیند جوانسازی، لیفت و فرم‌دهی به گونه هرچه سریع‌تر انجام شود.

 اما در مجموع برای داشتن بهترین انتخاب، لازم است اولاً شرایط خود را با فرآیند هریک از دو روش به طور کامل بسنجید و در نهایت مشورت با پزشک می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب در انتخاب روش مناسب برساند.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره لیفت کونه با نخ و تزریق ژل گونه صحبت کردیم و مزایا و معایب این دو روش را مطرح کردیم. همچنین اشاره کردیم که این دو روش از نظر ماندگاری، عوارض و هزینه چه تفاوت‌هایی باهم دارند. در انتها گفتیم که چه روشی برای چه کسی بهتر است.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره لیفت گونه با مخ و تزریق ژل گونه در اختیار شما قرار داده باشد و بتوانید بین این دو روش به درستی تصمیم‌گیری کنید. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که مایل به لیفت گونه هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا  پایان این مطلب با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.