تزریق ژل گونه و تزریق ژل صورت، عباراتی هستند که احتمالاً بارها و بارها شنیده‌اید، به ویژه اگر از جمله افرادی باشید که به سلامت، زیبایی و جوانی پوست خود اهمیت می‌دهند و مایل هستند همواره چهره‌ای زیبا و شاداب داشته باشند.

تزریق ژل گونه، یک روش محبوب، کم‌ریسک و تاثیرگذار برای لیفت و حجم‌دهی به صورت است. این روش نه تنها در بین خانم‌ها، بلکه در میان آقایان نیز یک روش محبوب و پرطرفدار است و علاوه بر حجم دهی، چین و چروک‌های ریز ایجاد شده روی صورت را نیز از بین می‌برد.

تزریق ژل گونه برای چه افرادی مناسب است؟ آیا تزریق ژل، ممکن است عوارضی داشته باشد؟ ماندگاری آن چقدر است و کدام مارک ژل گونه بهتر است؟

این‌ها سوالاتی هستند که اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، پاسخ آنها را به شما خواهیم گفت. همچنین اگر در زمینه تزریق ژل سوالاتی دارید و برای تزریق ژل دچار تردید شده‌اید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل گونه چیست؟

تزریق ژل گونه چیست؟

با گذر زمان و افزایش سن، حجم گونه‌ها کاهش پیدا می‌کند و پوست صورت شل و افتاده می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود سن شما بیشتر از سن واقعی‌تان به نظر برسد. اما خبر خوب این است که تزریق ژل گونه، یک روش ایده‌آل برای جوانسازی و بازگرداندن شادابی به چهره است.

در این روش، با تزریق ژل به اطراف ناحیه استخوانی گونه، حجم آن افزایش یافته و برجسته‌تر به نظر می‌رسد. از طرفی باعث نمایان‌تر شدن استخوان گونه می‌شود. در یک کلام تزریق ژل گونه، یکی از کم ریسک‌‎‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای داشتن گونه‌های برجسته به فرم نچرال است.

به همین دلیل، انواع مختلفی از برندهای ژل گونه که به آن فیلر هم گفته می‌شود، در بازار وجود دارد. برای انتخاب برند ژل، بهتر است قبل از تزریق، ضمن بررسی آناتومی و بافت ماهیچه گونه توسط پزشک، انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید.

در این صورت پزشک با توجه به نیاز شما، برند ژل پیشنهادی را معرفی می‌کند. البته در نظر داشته باشید که میزان افتادگی گونه‌ها و عمق چین و چروک‌ها نیز در انتخاب نوع ژل گونه تاثیر گذار است.

چه افرادی کاندیدای تزریق ژل گونه هستند؟

تزریق ژل گونه نه تنها برای افرادی که به دلیل افزایش سن حجم گونه‌های خود را از دست داده‌اند و صورتشان افتاده به نظر می‌رسد مناسب است، بلکه یک گزینه عالی برای پُر کردن صورت های لاغر و استخوانی که می‌خواهند گونه‌های برجسته تر داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم تزریق ژل گونه به افراد با چه شرایطی توصیه می‌شود، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افراد دارای گونه های افتاده

 تزریق ژل گونه، به طور معجزه‌آسایی حجم از دست رفته گونه‌هایتان را جبران می‌کند و شادابی و طراوت را به چهره باز می‌گرداند.

  • افرادی که از عدم قرینگی صورت خود رنج می‌برند

اگر احساس میکنید دو طرف صورت شما با یکدیگر قرینه نیست و می‌خواهید ضمن ایجاد قرینه‌سازی، فرم دهی را نیز انجام بدهید، تزریق ژل گونه می‌تواند به فرم‌دهی و زیباتر شدن آن کمک کند.

  • افرادی که مایلند چین و چروک‌های ایجاد شده روی گونه رفع شود

 خطوط ریز و چین و چروک‌های ناحیه گونه، زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ژل گونه، این خطوط را از بین برده و پوستتان را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد.

  • زاویه سازی صورت

 با تزریق ژل گونه، می‌توانید زاویه دلخواه را به صورتتان بدهید و جذابیت و گیرایی آن را دوچندان کنید. به ویژه خانم‌ها می‌توانند از این روش برای ایجاد کانتورینگ گونه به طور طبیعی استفاده نمایند.

بهترین زمان برای تزریق ژل گونه

بهترین زمان برای تزریق ژل گونه، بین سنین 30 تا 40 سالگی است. در این سنین، روند کلاژن سازی در پوست کمی کُند شده و اگر کمی دقت کنید، می‌توانید شاهد چین و چروک‌های ریز روی پوست باشید. تزریق ژل می‌تواند از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری کند. البته، افراد در سنین بالاتر نیز می‌توانند از مزایای این روش بهره‌مند شوند و تزریق ژل گونه هیچ محدودیت سنی (برای سنین بالاتر از 25 سال) ندارد.

ماندگاری ژل گونه چقدر است؟

یکی از سوالات پر تکرار مراجعه‌کنندگان به مرکز زیبایی ملینیک این است که ژل گونه تا چند ماه ماندگاری دارد؟ در خصوص این سوال باید بگوییم ماندگاری ژل گونه به طور میانگین بین 6 ماه تا یکسال است. البته توجه داشته باشید که ماندگاری ژل گونه به عوامل مختلفی از جمله برند ژل، نحوه مراقبت‌های بعد از تزریق ژل، بافت پوست شما و مواردی از این دست بستگی دارد.

چند سی سی ژل برای گونه لازم است؟

چند سی سی ژل برای گونه لازم است؟

اینکه صورت و گونه های شما، به چند سی سی ژل نیاز دارد، در درجه اول به نظر پزشک و میزان افتادگی گونه‌ها بستگی دارد. از طرف دیگر انتظارات شما از تزریق ژل، در حجم ژلی که باید تزریق شود، بسیار مهم است. به عنوان مثال تزریق ژل برای حجم دهی به صورت استخوانی با تزریق ژل برای ایجاد کات گونه و کانتورینگ و تبدیل چهره به مادلینگ کاملاً با یکدیگر تفاوت دارد.

اما به طور میانگین برای اکثر افراد تزریق 1 الی 2 سی سی ژل در هر طرف گونه، مناسب است.

مراقبت های بعد از تزریق ژل گونه

در این بخش می‌خواهیم لیست کاملی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل را در اختیار شما قرار دهیم تا با رعایت آنها به بهترین نتیجه از تزریق ژل برسید.

  • از لمس یا ماساژ ناحیه تزریق خودداری کنید

دست زدن به ناحیه تزریق می‌تواند باعث جابجایی ژل شود و نتیجه تزریق را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد.

  • از آرایش کردن در 24 ساعت اول خودداری کنید

مواد آرایشی می‌توانند منافذ پوست را مسدود کرده و مانع رسیدن اکسیژن کافی به بافت پوست شود.

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرمای شدید خودداری کنید

نور خورشید و گرمای شدید می‌توانند باعث تورم و قرمزی ناحیه تزریق شوند.

  • از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن خودداری کنید

 این داروها می‌توانند خطر خونریزی را افزایش دهند.

  • از خوابیدن به پهلو یا شکم خودداری کنید

 به پشت بخوابید و دو بالش زیر سرتان بگذارید تا از تورم ناحیه تزریق جلوگیری کنید.

  • از خوردن غذاهای سفت و جویدن آدامس خودداری کنید

 این فعالیت‌ها می‌توانند عضلات صورت را تحت فشار قرار داده و باعث درد و تورم شوند.

  • از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید

 الکل و دخانیات می‌توانند روند بهبودی را کند کرده و خطر عفونت را افزایش دهند.

  • از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین خودداری کنید

 فعالیت‌های ورزشی سنگین می‌توانند جریان خون را در ناحیه تزریق افزایش داده و باعث تورم و قرمزی شوند.

در صورت مشاهده هرگونه عارضه جانبی غیرمعمول، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید و به یاد داشته باشید که مدت زمان بهبودی و رفع تورم و قرمزی خفیف در ناحیه تزریق، بین 1 تا 3 روز است و رفع کبودی ایجاد شده ممکن است تا 2 هفته طول بکشد تا به طور کامل از بین برود. نتیجه نهایی تزریق ژل گونه نیز معمولاً پس از 2 تا 4 هفته آشکار می‌شود.

آیا تزریق ژل گونه عوارض دارد؟

آیا تزریق ژل گونه عوارض دارد؟

در این بخش می‌خواهیم شما را با عوارض احتمالی تزریق ژل گونه و راه‌های پیشگیری از آن آشنا کنیم. هرچند که تزریق ژل گونه یک روش کاملاً بدون خطر و کم ریسک و غیرتهاجمی به حساب می‌آید که دوره نقاهت چندانی ندارد و همان روز تزریق می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید. اما آگاهی از عوارض احتمالی، به شما کمک می‌کند در صورت بروز عوارض، دچار استرس نشوید.

عوارض شایع

  • ورم خفیف در ناحیه تزریق

ورم خفیف در ناحیه تزریق، یکی از عوارض شایع ژل گونه است که معمولاً طی چند روز از بین می‌رود.

  • کبودی خفیف
  • کبودی در محل تزریق، عارضه‌ای رایج است که با استفاده از کمپرس سرد می‌توان آن را کاهش داد.
  • خارش و قرمزی

خارش و قرمزی در ناحیه تزریق، از دیگر عوارض شایع ژل گونه هستند که معمولاً طی چند روز برطرف می‌شوند.

عوارض نادر

  • نشت ژل

 نشت ژل، عارضه‌ای نادر است که در صورت عدم تزریق صحیح ژل رخ می‌دهد.

  • حرکت ژل

حرکت ژل، عارضه‌ای نادر است که در صورت عدم انتخاب ژل مناسب یا تزریق غیراصولی رخ می‌دهد.

برای پیشگیری از عوارضی که به آنها اشاره کردیم، لازم است نکات زیر را به درستی رعایت کنید:

  • انتخاب پزشک متخصص

 مهم‌ترین عامل در پیشگیری از عوارض ژل گونه، انتخاب پزشک متخصص و باتجربه در زمینه تزریق فیلر است.

  • استفاده از ژل‌های باکیفیت

 استفاده از ژل‌های باکیفیت و معتبر، احتمال بروز عوارض را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

  • رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق

رعایت دقیق مراقبت‌های بعد از تزریق، از جمله پرهیز از لمس ناحیه تزریق، عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید، در پیشگیری از عوارض موثر است.

بهترین مارک ژل گونه کدام است؟

انتخاب بهترین برند ژل تزریقی، به عوامل مختلفی از جمله وضعیت پوست، نوع بافت گونه، میزان افتادگی و چین و چروک‌ها و انتظارات شما از تزریق ژل، بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، حق‌الزحمه پزشک و لوکیشن کلینیک بستگی دارد. از طرف دیگر در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که هر برند ژل، برای رفع مشکلات خاصی طراحی شده است.

به عنوان مثال، برخی از برندها برای رفع خطوط ریز و چین و چروک‌های ظریف ایجاد شده روی گونه مناسب هستند و برخی دیگر برای حجم‌دهی و لیفتینگ پوست طراحی شده‌اند. پزشک متخصص پوست با معاینه دقیق پوست شما و بررسی میزان چین و چروک‌ها، بهترین برند ژل تزریقی را به شما پیشنهاد خواهد داد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تزریق ژل گونه صحبت کردیم و کاندیدای تزریق را به شما معرفی کردیم. همچنین به مراقبت‌های بعد از تزریق اشاره کردیم که رعایت آنها به شما کمک می‌کند نتیجه بهتری از تزریق گونه بگیرید. گفتیم که بهترین زمان برای تزریق ژل گونه سنین 30  الی 40 سالگی است و چند سی سی ژل برای تزریق به گونه لازم است.

به طور کلی ژل گونه یا فیلر گونه یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای زاویه سازی صورت است که با استفاده از آن گونه‌ها برجسته می‌شوند و فرم می‌گیرند.

امیدواریم که مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل گونه در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مقاله را با دوستان خود که مایلند تزریق گونه انجام بدهند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.