یکی از آیتم‌هایی که در زیبایی چهره شما بسیار مؤثر است، داشتن گونه‌های برجسته است. برخی از خانم‌ها به طور طبیعی گونه‌های برجسته‌ای دارند و برخی دیگر برای برجسته کردن داشتن کات گونه، یکی از دو روش تزریق ژل گونه یا تزریق چربی به گونه را انتخاب می‌کنند. اما کدام یک از این دو روش بهتر است، ماندگاری کدام روش بالاتر است و در نهایت کدام روش عوارض کمتری دارد؟

این‌ها سوالاتی هستند که می‌خواهیم در این مقاله به آنها پاسخ بدهیم. پس اگر میخواهید پاسخ این سوالات را بدانید، لازم است تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه پرسشی برای شما وجود دارد و یا مایل به دریافت مشورت از پزشک هستید، میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق چربی به گونه

در فرآیند تزریق چربی به گونه، از یکی از نواحی بدن (معمولاً شکم) چربی برداشته میشود و پس از آماده سازی، مجدداً در محل مورد نظر تزریق میشود. این عمل کمی زمان بر است و در حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد.

تزریق چربی به گونه

همچنین لازم است بیهوشی موضعی صورت بگیرد تا در طول فرآیند تزریق، دردی حس نکنید. تزریق چربی به گونه، در مقایسه با تزریق ژل گونه یا فیلر گونه، تهاجمی تر است و البته ماندگاری بالاتری دارد و با بدن سازگار است.

تزریق ژل گونه

تزریق ژل گونه

تزریق ژل گونه همانطور که از نامش پیداست فرآیندی است که در آن موادی بر پایه هیالورونیک اسید به گونه تزریق میشود. این مواد به طور طبیعی در بدن وجود دارد و از این رو سازگاری کامل با بدن وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

قبل از تزریق ژل گونه، کمی مواد بی‌حسی روی گونه‌ها اعمال می‌شود تا در طول تزریق دردی احساس نکنید. اگرچه که تزریق ژل گونه، درد ندارد. زمان حدودی مورد نیاز برای تزریق نیز بین 15 تا 30 دقیقه است.

مقایسه تزریق چربی به گونه و تزریق ژل

تزریق چربی به گونه و تزریق ژل گونه هر دو روش های کم ریسک و بی خطر هستند که مورد تایید پزشکان قرار گرفته اند. البته بهتر است برای تزریق، چه چربی و چه ژل یا همان فیلر، حداقل 21 سال تمام داشته باشید.

هدف نهایی هر دو روش نیز حجم‌دهی و فرم‌دهی به گونه‌ها است. اما برای اینکه بدانید کدام روش برای شما مناسب تر است، در ادامه مقایسه بین عواملی مانند ماندگاری، عوارض، هزینه و مراقبت های بعد از تزریق انجام داده ایم که لازم است مطالعه نمایید.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی گونه و تزریق ژل

در بخش های قبل گفتیم که برای تزریق چربی به گونه، لازم است مقداری چربی از یکی از اندام های بدن (معمولاً شکم) برداشته شود و در ناحیه مورد نظر یعنی همان گونه، تزریق شود. از آنجایی که این چربی از بدن خود شما برداشته میشود و پیوند چربی، یک پیوند قوی و مستحکم است، به لحاظ ماندگاری، تزریق چربی طولانی تر است. به طوریکه میتوان گفن تزریق چربی دائمی و همیشگی است.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی و تزریق ژل

اما ماندگاری تزریق ژل گونه، بین 6 ماه تا نهایتاً 18 ماه است. البته توجه داشته باشید که ماندگاری ژل گونه به عوامل مختلفی مانند برند ژل، مقدار ژل تزریق شده، تکنیک مورد استفاده برای تزریق، متابولیسم بدن شما و در نهایت توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق بستگی دارد. در مجموع می‌توان گفت به لحاظ ماندگاری، تزریق چربی به گونه در مقایسه با تزریق ژل گونه ماندگاری بالاتری دارد.

مقایسه عوارض تزریق چربی به گونه و تزریق ژل

برای مقایسه عوارض این دو روش، واضح است که برداشتن چربی از یک ناحیه و تزریق به ناحیه دیگر را میتوان یک جراحی در مقیاس کوچک در نظر گرفت که در مقایسه با روش تزریق ژل، تهاجمی‌تر است. به همین تناسب مراقبت‌های بعد از تزریق چربی نیز در مقایسه با مراقبت های بعد از تزریق ژل حساسیت بالاتری دارد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که در فرآیند برداشتن چربی ممکن است کبودی، تورم و التهاب به وجود بیاید و دوره نقاهت کمی طولانی‌تر باشد. در مقابل روش تزریق ژل گونه، دوره نقاهت ندارد و جزء روش‌های کم‌ریسک به حساب می‌آید. عوارض خاصی متوجه شما نیست و بلافاصله پس از تزریق می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهید.

اگرچه ممکن است بعد از تزریق در این ناحیه، کمی قرمزی سطحی، تورم خفیف و کمی کبودی مشاهده نمایید که کاملاً طبیعی است و حداکثر پس از 2 تا 3 روز برطرف می‌شود. در مجموع عوارض روش تزریق ژل گونه کمتر از عوارض تزریق چربی به گونه است.

مقایسه قیمت تزریق چربی گونه و تزریق ژل

تزریق چربی به گونه، فرآیند نسبتا پیچیده و زمان بری دارد که تقریباً یک عمل زیبایی سرپایی و سبک به حساب می‌آید. از این رو هزینه بالاتری در مقایسه با تزریق ژل گونه دارد. در مقابل تزریق ژل در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود و پیچیدگی خاصی ندارد. در مجموع هزینه تزریق ژل گونه به مراتب کمتر از هزینه تزریق چربی گونه است. 

مقایسه مراقبت‌های بعد از تزریق ژل گونه و چربی گونه

فرقی ندارد تزریق ژل گونه انجام بدهید یا تزریق چربی گونه، در هر صورت باید مراقبت‌های بعد از تزریق را جدی بگیرید و آنها را رعایت نمایید. البته از آنجایی که تزریق چربی گونه تهاجمی‌تر است، لازم است مراقبت ها با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود.

اما به طور کلی در هر دو روش نباید محل تزریق را دستکاری کنید و به طور خودسرانه ماساژ دهید چرا که اینکار منجر به بروز عدم قرینگی شده و نتیجه تزریق را به طور کامل تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین باید از مصرف داروهای خودسرانه پرهیز کنید و حداقل به مدت یک هفته مصرف الکل و دخانیات را کنار بگذارید. حمام داغ و سولاریوم تا یک هفته پس از تزریق در هر دو روش ممنوع است و در نهایت در صورت مشاهده علائم غیر عادی، عفونت و درد ادامه دار، باید به پزشک مراجعه نمایید.

در مجموع مراقبت‌های بعد از تزریق ژل گونه به مراتب آسان‌تر از مراقبت‌های بعد از تزریق چربی گونه است و تزریق چربی به گونه، دوره نقاهت طولانی‌تری دارد.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره تزریق ژل گونه و تزریق چربی گونه و مقایسه این دو روش صحبت کردیم و اشاره کردیم که هر روش چه مزایا و معایبی دارد. در ادامه به مقایسه این دو روش از لحاظ ماندگاری، عوارض و هزینه پرداختیم. در پایان مراقبت‌های بعد از تزریق دو روش را با یکدیگر مقایسه کردیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل گونه و تزریق چربی گونه در اختیار شما قرار داده باشد و به راحتی بتوانید یکی از این دو گزینه را برای تزریق انتخاب نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم این مطلب را با دوستانی که در آستانه تصمیم‌گیری برای تزریق به گونه هستند به اشتراک بگذارید تا در این زمینه تصمیم آگاهانه‌تری بگیرند. اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.