یکی از معیارهای زیبایی اندام برای خانم‌ها، داشتن باسن خوش‌فرم است. این موضوع به ویژه در زمان پوشیدن لباس‌های مجلسی، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. بعضی خانم‌ها به طور طبیعی باسن خوش فرم و پُری دارند اما اگر شما جزو این دسته نیستید، جای نگرانی نیست، چرا که با روش‌هایی نظیر لیفا باسن با نخ و یا تزریق ژل باسن، می‌توانید به فرم دلخواه خود برسید.

اما سوال اینجاست که لیفت باسن با نخ بهتر است یا تزریق ژل باسن؟ ماندگاری کدام روش بالاتر است؟ کدام روش عوارض جانبی کمتری دارد و در نهایت هزینه هریک از این دو روش به چه صورت است؟ این‌ها سوالاتی هستند که قرار است در این مطلب به آنها پاسخ بدهیم. پس تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره 09120746278 تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

لیفت باسن با نخ

لیفت باسن با نخ یکی از جدیدترین روش‌ها برای فرم‌دهی است و همانطور که از نامش پیداست، لیفت باسن را نیز به دنبال دارد. در این روش با به کارگیری نخ‌های سیلیکونی که شباهت زیادی به نخ بخیه دارند، فرآیند لیفت باسن انجام می‌شود.

لیفت باسن با نخ

به این صورت که این نخ‌ها زیر پوست به گونه ای قرار داده می‌شوند که ضمن بالا کشیدن باسن، کلاژن‌سازی در پوست را تقویت کرده و موجب سفت شدن بافت عضله در این ناحیه شود. نکته قابل توجه در روش لیفت باسن با نخ این است که از این روش نمی‌توان به عنوان حجم‌دهنده باسن استفاده کرد.

برای انجام لیفت باسن با نخ، پس از مراجعه به پزشک و بررسی شرایط جسمی و دریافت انتظارات شما از لیفت، نواحی که لازم است لیفت شود علامت گذاری شده و مواد بی حسی موضعی اعمال می‌شود.

در ادامه سوراخ‌های بسیار کوچکی بر روی پوست ایجاد می‌شود و نخ مخصوص لیفت باسن به کمک سوزن وارد بافت زیرین پوست، بین بافت چربی و بافت ماهیچه می‌شود. نکته مهم در این روش، عمق قرار گیری نخ‌ها است که نباید خیلی عمیق یا خیلی سطحی باشد.

پس از گذشت ۴ الی ۶ ماه از انجام این عمل، نخ‌ها در زیر پوست جذب شده و تشکیل کلاژن می‌دهند و تا ۲ سال عملکرد خود را حفظ می‌کنند.

مزایا و معایب لیفت باسن با نخ

لیفت باسن با نخ، همانطور که اشاره کردیم، یکی از روش‌های فرم دهی باسن است. این روش مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. آگاهی از این مزایا و معایب، برای تصمیم‌گیری بین این دو روش به شما کمک می‌کند.  

مزایای لیفت باسن با نخ

  • نیازی به بستری شدن، بیهوشی و اتاق عمل نیست
  • این روش غیرتهاجمی است و هیچ گونه جای برش و زخم روی بدن شما ندارد.
  • بعد از انجام این فرآیند می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید.

معایب لیفت باسن با نخ

  • از این روش برای حجم‌دهی به باسن نمی‌توان استفاده کرد.
  • هزینه لیفت باسن با نخ در مقایسه با تزریق ژل بالاتر است.
  • نتیجه لیفت با نخ بعد از چند هفته مشخص می‌شود و برای دیدن نتیجه نهایی باید چند ماه صبر کنید.

تزریق ژل باسن

یکی دیگر از روش‌های محبوب برای فرم دهی و لیفت باسن، تزریق ژل است که علاوه بر این برای حجم‌دهی باسن نیز استفاده می‌شود. در این روش پس از مراجعه به پزشک و بررسی های اولیه و البته دریافت انتظارات شما از نتیجه تزریق، ناحیه مورد نظر علامت گذاری شده و مقداری مواد بی حسی روی آن اعمال می‌شود تا در طول فرآیند تزریق، دردی احساس نکنید.

تزریق ژل باسن

سپس مقدار ژل توسط پزشک مشخص شده و در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. فرآیند تزریق ژل باسن، بین 30 الی60 دقیقه زمان نیاز دارد و بلافاصله بعد از تزریق میتوانید بین 60 الی 70 درصد از نتایج را مشاهده نمایید. اما برای مشاهده نتیجه نهایی باید دو هفته صبر کنید.

موادی که به عنوان ژل تزریق می‌شود، بر پایه هیالوورنیک اسید است و سازگاری کامل با بدن دارد. از این رو می‌توانید اطمینان داشته باشید که روش تزریق ژل ایمن و بدون عارضه است. ماندگاری نتایج نیز بسته به فاکتورهای مختلف، بین 6 ماه الی 2 سال متغیر است.

مزایا و معایب تزریق ژل باسن

در بخش قبلی درباره مزایای و معایب لیفت صورت با نخ صحبت کردیم، برای تصمیم گیری بهتر و انتخاب بین این دو روش، لازم است مزایا و معایب تزریق ژل صورت را نیز بدانید.

مزایای تزریق ژل باسن

  • اولین و مهمترین مزیت تزریق ژل صورت، غیرتهاجمی بودن آن است. به عبارت دیگر تزریق ژل صورت نیاز به عمل جراحی و اتاق عمل ندارد و کاملاً سرپایی در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.
  • دوره نقاهت پس از تزریق نهایتاً 1 الی 2 روز است. چرا که تزریق ژل صورت عملاً دوره نقاهت ندارد و ممکن است پس از تزریق، در ناحیه تزریق کمی قرمزی، کبودی خفیف (در صورت لرزش و تکان خوردن حین تزریق) و تورم سطحی (جای سوزن) مشاهده نمایید که نهایتا 1 الی 2 روز بعد برطرف می‌شود.
  • هزینه تزریق ژل صورت در مقایسه با لیفت صورت با نخ به مراتب کمتر است.
  • در صورت عدم رضایت و پشیمانی، پزشک با تزریق آنزیم میتواند صورت شما را به حالت قبل بازگرداند.
  • مقدار ژلی که قرار است در ناحیه صورت تزریق شود کاملاً قابل تنظیم است و می‌تواند آن را اضافه یا با تزریق آنزیم کم کرد.
  • موادی که تزریق می‌شوند بر پایه هیالورونیک اسید هستند و سازگاری کاملی با بدن شما دارند.
  • از روش تزریق ژل صورت میتوان علاوه بر لیفت و جوانسازی، برای حجم دهی و پُر کردن عضلات تحلیل رفته صورت نیز استفاده کرد.

معایب تزریق ژل باسن

ماندگاری روش تزریق ژل ممکن است در مقایسه با روش لیفت صورت کمتر باشد و این روش بعد از مدتی نیاز به تکرار دارد.

مقایسه ماندگاری لیفت باسن با نخ و تزریق ژل

اگر بخواهیم ماندگاری این دو روش را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم مدت زمان ماندگاری هر دو روش تقریباً مشابه است. نتایج لیفت با نخ و تزریق ژل حداکثر 2 سال ماندگار است.

البته این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال نوع و برند نخ استفاده شده، تکنیک به کار گرفته شده، سن، شرایط بدنی در نتیجه لیفت با نخ مؤثر است.

در مقابل برند ژل، مقدار ژل تزریق شده، تکنیک به کار گرفته شده برای تزریق، متابولیسم بدن شما و در نهایت توجه به نکات مراقبت بعد از تزریق در نتایج تزریق تاثیر مستقیم دارد.

مقایسه هزینه لیفت باسن با نخ و تزریق ژل

فرآیند لیفت باسن با نخ، در مقایسه با تزریق ژل کمی طولانی تر و حساس تر است، به همین دلیل هزینه بالاتری دارد. البته این موضوع به عوامل مختلفی نظیر ناحیه تحت درمان، مقدار متریال استفاده شده، برند هریک از مواد، لوکیشن کلینیک و حق الزحمه پزشک بستگی دارد.

مقایسه عوارض جانبی لیفت باسن با نخ و تزریق ژل

مقایسه عوارض جانبی دو روش

لیفت باسن با نخ و تزریق ژل، هر دو از جمله روش های ایمن و سازگار با بدن هستند که عوارض جانبی خاصی ندارند. در روش لیفت با نخ، همانطور که اشاره کردیم جنس نخ‌ها سیلیکونی است و بعد از مدتی جذب بدن میشود. در روش تزریق ژل نیز، موادی که تزریق میشوند بر پایه هیالورونیک اسید است و سازگاری کامل با بدن دارد.

چه روشی برای چه کسی بهتر است؟

اگر یکی از شرایط زیر را دارید، روش لیفت با نخ برای شما بهتر است:

  • افراد بالای 55 سال که عضلات باسن آنها دچار تحلیل شده است
  • افرادی که فقط مایل به لیفت، فرم دهی و جوانسازی ناحیه باسن هستند

اگر یکی از شرایط زیر را دارید، روش تزریق ژل برای شما بهتر است:

  • افراد کمتر از 55 سال که مایلند فرم دهی، حجم دهی و لیفت باسن داشته باشند.
  • افرادی که مایلند در مدت زمان کوتاهی فرآیند لیفت باسن انجام شود.
  • افرادی که می‌خواهند نتایج لیفت باسن را به سرعت مشاهده نمایند.

اما در مجموع برای داشتن بهترین انتخاب، لازم است اولاً شرایط خود را با فرآیند هریک از دو روش به طور کامل بسنجید و در نهایت مشورت با پزشک می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب در انتخاب روش مناسب برساند.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره فرم دهی و لیفت باسن از دو روش لیفت با نخ و تزریق ژل صحبت کردیم. تفاوت این دو روش و مزایا و معایت هر روش را توضیح دادیم و ماندگاری، عوارض جانبی و هزینه‌های انجام این فرآیند را مورد مقایسه قرار دادیم و در نهایت گفتیم کدام روش برای چه کسی مناسب‌تر است.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره لیفت باسن با نخ و تزریق ژل باسن در اختیار شما قرار داده باشد و بتوانید بین این دو روش به راحتی تصمیم‌گیری نمایید. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که قصد فرم دهی به باسن را دارند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو‌به‌رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.