تزریق ژل سینه، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به سینه‌ها است. بسیاری از خانم‌ها از کوچک بودن سینه خود رضایت ندارند و مایلند سینه‌های بزرگ‌تر و خوش‌فرم‌تری داشته باشند. در چنین شرایطی تزریق ژل سینه، بهترین گزینه است.

 اما آیا این عمل برای شما مناسب است؟ ماندگاری ژل تزریق شده چقدر است و آیا تزریق ژل سینه عوارض دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که در این مقاله قصد داریم به آنها پاسخ بدهیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

همچنین اگر در زمینه تزریق ژل سینه با پرسشی مواجه هستید و مایلید با یک پزشک متخصص مشورت نمایید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل سینه چگونه است؟

همانطور که اشاره کردیم، تزریق ژل سینه، یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به سینه است. هدف از تزریق ژل سینه، افزایش سایز و حجم سینه به شکل طبیعی و بدون استفاده از جسم خارجی و انجام عمل جراحی است.

در این روش از هیچ ایمپلنت یا پروتزی استفاده نمی‌شود، بنابراین هیچگونه بُرش، درد، بخیه و دوره نقاهتی در کار نیست. بلکه از ژل‌هایی بر پایه هیالورونیک اسید برای تزریق به سینه استفاده می‌شود.

تزریق ژل سینه چگونه است؟

تزریق ژل سینه به این صورت است که ابتدا پزشک انتظارات شما از تزریق را دریافت می‌کند و پس از معاینه و بررسی، نواحی مورد نظر برای تزریق را علامت گذاری می‌کند. در ادامه مواد بی حسی در ناحیه مورد نظر اعمال شده و فرآیند تزریق آغاز می‌شود.

کاندیدای تزریق ژل سینه چه کسانی هستند؟

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که خانم‌هایی که سینه‌های کوچکی دارند و مایلند سینه‌های حجیم‌تر و خوش‌فرم‌تری داشته باشند، اصلی ترین گروه کاندیدای تزریق ژل سینه هستند.

کاندیدای تزریق ژل سینه چه کسانی هستند؟

علاوه بر این، خانم‌هایی که به واسطه کاهش وزن، دچار افتادگی سینه شده‌اند و مایلند حجم از دست رفته را جبران نمایند، می‌توانند با تزریق ژل سینه، به فرم سینه دلخواه خود برسند.

به طور کلی خانم‌هایی که مایلند بدون پذیرفتن ریسک عمل جراحی، دوره نقاهت، درد و پرداخت هزینه‌های گزاف، سینه‌های زیباتر و خوش‌فرم‌تری داشته باشند، کاندیدای تزریق ژل سینه هستند. به ویژه اینکه هیالورونیک اسید موجود در ژل، جوانسازی پوست این ناحیه را نیز به دنبال دارد و با تزریق ژل سینه در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید!

چند سی سی ژل برای تزریق لازم است؟

یکی از سوالات پر تکرار در زمینه تزریق ژل سینه این است که چه مقدار ژل لازم است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم این موضوع فرد به فرد کاملاً متفاوت است. چراکه اولاً انتظارات هر فرد از تزریق و فرم و حجم دلخواه فرق دارد. این موضوع در درجه اول به میزان حجم سینه بستگی دارد و در درجه دوم بافت سینه، سن فرد و شرایط بدنی او در مقدار ژلی که باید تزریق شود، به طور مستقیم تاثیر میگذارد.

چند سی سی ژل برای تزریق لازم است؟

از این رو توصیه می‌شود پس از مراجعه به پزشک و مطرح کردن خواسته‌ها و انتظارات خود، مقدار ژلی که باید تزریق شود را به تخصص پزشک واگذار نمایید. اطمینان داشته باشید پزشک تلاش خود را خواهد کرد که بهترین نتیجه تزریق براش شما حاصل شود.

ماندگاری تزریق ژل سینه چقدر است؟

شاید برایتان سوال باشد که در صورت تزریق ژل سینه، این عمل تا چه مدت ماندگار است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ماندگاری ژل سینه به عوامل مختلفی از جمله برند ژل، تکنیک تزریق، مقدار ژل تزریق شده، متابولیسم بدن شما و در نهایت میزان توجه شما به مراقبت‌های بعد از تزریق و رعایت آنها بستگی دارد. اما به طور میانگین تزریق ژل سینه بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارد و پس از این مدت لازم است در صورت تمایل برای ترمیم به کلینیک مراجعه نمایید.

آیا تزریق ژل سینه عوارض دارد؟

بدون شک قبل از تصمیم‌گیری نهایی و قطعی برای تزریق ژل سینه، می‌خواهید بدانید که آیا این عمل عوارض خاصی دارد یا نه؟ باید بگوییم تزریق ژل سینه یکی از ایمن‌ترین و کم‌ریسک‌ترین روش‌های حجم‌دهی و فرم‌دهی به سینه است که هیچ گونه عوارض خاصی شما را تهدید نمی‌کند.

البته ممکن است پس از تزریق، در ناحیه تزریق کمی قرمزی، کبودی خفیف (در صورت لرزش یا تکان خوردن حین تزریق) و تورم سطحی (جای سوزن) مشاهده نمایید که کاملاً طبیعی است و پس از 1 الی 3 روز برطرف خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که اگر فرآیند تزریق ژل سینه در محیط‌های غیر استریل و غیر استاندارد، خارج از کلینیک و توسط افراد غیر متخصص انجام شود و برای تزریق، از ژل‌های غیر استاندارد و بعضاً تاریخ گذشته استفاده شود، ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری سلامتی شما را تهدید کند.

بنابراین توصیه می‎شود برای مواردی که به طور مستقیم با سلامتی شما در ارتباط است، حتما و قطعاً به مراکز معتبر و پزشکان متخصص مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل سینه

اگر چه تزریق ژل سینه یک روش کاملاً ایمن و غیرتهاجمی است که دوره نقاهت خاصی ندارد، اما آگاهی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل و توجه به آن‌ها، می‌تواند به شما کمک کند که اولاً از تزریق بهترین نتیجه را بگیرید و در ثانی تزریق ژل برای شما ماندگاری بالاتری داشته باشد.

از این رو تصمیم گرفتیم در این بخش لیست کاملی از مراقبت‌های بعد از تزریق را در اختیار شما قرار دهیم:

  1. از دستکاری و ماساژ خودسرانه در ناحیه تزریق جداً خودداری کنید. این کار نتیجه تزریق را به طور کامل تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  2. به مدت 24 ساعت پس از تزریق، از حمام داغ بپرهیزید چرا که حرارت زیاد، باعث حل شدن ژل و از بین رفتن آن خواهد شد.
  3. بهتر است در روزهای اول بعد از تزریق به مقدار کافی آب بنوشید تا فیلر فرم خوبی به خود بگیرد و تثبیت شود، همچنین بهتر است در مصرف نمک زیاده روی نکنید.
  4. تا 3 روز بعد از تزریق از انجام فعالیت های بدنی و ورزش‌های سنگین خودداری نمایید تا فشاری روی ژل تزریق شده نباشد.
  5. حداقل به مدت یک هفته پس از تزریق، مصرف الکل و کشیدن سیگار را کنار بگذارید تا روند بهبود سریع‌تر طی شود.
  6. در صورت مشاهده وضعیت غیر طبیعی و علائم غیرعادی، به پزشک مراجعه نمایید.

توجه به این نکات مراقبتی به شما کمک می‌کند سینه‌های خوش فرم‌تری داشته باشید و انتظارات شما از تزریق ژل سینه به درستی برآورده شود.

جمع بندی و سخن پایانی

‌در این مطلب درباره تزریق ژل سینه و مزایای آن صحبت کردیم. اشاره کردیم که چرا این روش محبوبیت زیادی در بین خانم‌ها دارد و افرادی که کاندیدای تزریق ژل سینه هستند را معرفی کردیم. در ادامه گفتیم که چه مقدار ژل برای تزریق ژل سینه نیاز است و درباره عوارض و ماندگاری ژل سینه توضیحاتی داده شد.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل سینه در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که مایلند تزریق ژل سینه انجام دهند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا اینجای مقاله با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.