یکی از کاربردهای درمانی بوتاکس، تزریق بوتاکس زیر بغل است. با وجود اینکه بدن ما طبق یک طراحی مهندسی و دقیق خلق شده است اما بعضی اوقات عملکرد افراطی برخی از دستگاههای بدن موجب بروز مواردی ناخواسته و مشکل آفرین می شوند. تعریق بیش از حد در زیر بغل نیز یکی از این موارد ناخواسته و مشکل آفرین است که افرادی در سراسر دنیا با عوارض آن درگیر هستند. یکی از بهترین روش های درمانی برای این بیماری، تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل است که در ادامه ی این مقاله قصد داریم بررسی کامل و دقیقی روی این موضوع داشته باشیم پس از شما دعوت می کنم با ادامه این مطلب همراه من بمانید.

تزریق بوتاکس زیر بغل چیست

تزریق بوتاکس زیر بغل برای چیست

بدن انسان طوری طراحی شده است که در هنگام افزایش دمای بدن و بروز برخی اختلالات دیگر با پس زدن آب بدن بصورت عرق می تواند دمای بدن را کاهش داده و خطر احتمالی بوجود آمده را دفع کند. تعریق زیر بغل نیز به همین دلیل است اما بعضاً مشاهده شده است که میزان این تعریق و زمان آن در برخی افراد منطقی نیست. وجود تعریق بیش از اندازه و یا تعریق در زمان نامناسب از علائم یک بیماری دردسر آفرین به نام هایپرهیدروزیس (Hyperhidrosis) هستند. از عوارض بیماری مذکور می توان به بوی بد زیر بغل و همین طور خیس شدن و زرد شدن لباس در ناحیه زیر بغل اشاره کرد. ابتلا به این بیماری نامیمون حتی در افراد مشهور و سلبریتی های پرمخاطب در سراسر جهان نیز مشاهده شده است.

برای درمان بیماری هایپرهیدروزیس روش های مختلفی پیشنهاد شده است که تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل یکی از بهترین و توصیه شده ترین روش هاست. همانطور که قبلا اشاره کرده ایم، بوتاکس نام یک سم تولید شده توسط یک نوع باکتری است که عملکرد آن فلج کردن موقتی رشته های عصبی در بدن می باشد. بطور خلاصه، با تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل اعصابی که دستورات مغز را به غدد تولیدکننده عرق در بدن را می رسانند بطور موقت فلج شده و این کار باعث کاهش عرق در ناحیه زیر بغل می شود.

کاربرد درمانی بوتاکس برای رفع تعریق بیش از حد زیر بغل مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز است. سالانه هزاران نفر از مزایای این روش برای درمان بیماری هایپرهیدروزیس بهره می برند و به عنوان یک روش غیر تهاجمی کم خطر با مزایای بسیار در جهان شناخته می شود. اثرگزاری موقتی آن در حدود 80 درصد گزارش شده است و بصورت دوره ای باید تمدید شود.

فواید و مضرات تزریق بوتاکس زیر بغل

فواید و مضرات تزریق بوتاکس زیر بغل

به مانند همه روش های درمانی و زیبایی، تزریق بوتاکس زیر بغل نیز دارای فواید، مزایا، محدودیت ها و مضراتی است که در ادامه به بررسی هر یک بطور جداگانه خواهیم پرداخت. اما بطور کلی وجود مزایای بسیار در مقابل مضرات و محدودیت های اندک باعث شده است تا این روش درمانی با گذشت زمان بیشتر مورد توجه زیباجویان قرار بگیرد. هرچند تزریق بوتاکس زیر بغل یک روش درمانی محسوب می شود اما از آنجا که یکی از عوارض عرق بیش از اندازه د زیر بغل، تغییر رنگ لباس افراد است می توان این را نوعی عارضه زیبایی محسوب کرده و تاثیر بوتاکس زیر بغل را بر جلوه بصری فرد به نوعی یک فرآیند زیبایی در نظر گرفت.

فواید و مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل

  • نسبت به درمان های مبتنی بر جراحی یک روش کم تهاجمی است
  • بدون درد و خونریزی است
  • کاملا ایمن و بی خطر است
  • تاثیرگزاری بالا (بعد از دو هفته کامل می شود)

مضرات، محدودیت ها و معایب احتمالی

  • دائمی نیست و نیاز به تمدید دوره ای دارد
  • کمی درد و عوارض جانبی محتمل است
بهترین برند بوتاکس برای زیر بغل

بهترین برند بوتاکس برای زیر بغل

بطور کلی برند بوتاکس مورد نیاز برای تزریق به زیر بغل تفاوتی با سایر نواحی ندارد و می توان همان برندهایی را که برای تزریق به صورت استفاده می کنیم را به زیر بغل نیز تزریق کرد. در ادامه به معرفی برخی از بهترین برندهای بوتاکس زیر بغل می پردازیم.

بوتاکس محصول امریکا، بوتاکس در واقع نام برند یک محصول امریکایی است که به دلیل تحریم ها در بازار ایران یافت نمی شود. بهترین و اثرگزارترین در نوع خودش است و البته گرانترین.

دیسپورت محصول انگلستان، این برند توسط یک شرکت انگلیسی تولید شده و کیفیت بالایی دارد. در گذشته در ایران بسیار پر استفاده بود اما امروزه به دلیل قیمت بالای آن کمتر مورد توجه است.

نورونوکس محصول کره جنوبی، این برند بعلت قیمت معقول و کیفیت بالا امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. محصول کشور کره جنوبی است اما مورد تایید FDA نیست

مصپورت محصول ایران، قیمتی پایین تر از تمام رقبایش دارد اما کیفیتش آنچنان پایین نیست. مورد قبول اکثر پزشکان است و در بازار ایران از اقبال خوبی برخوردار است.

اثرگزاری و ماندگاری تزریق بوتاکس زیر بغل

شواهد نشان داده بوتاکس تزریق شده به زیر بغل تاثیر موفقیت آمیزی در کاهش عرق زیر بغل دارد. برخی منابع تا 90% کاهش تعریق زیر بغل را نیز گزارش داده اند اما بطور متوسط می توان انتظار 80% کاهش تعریق را داشت. این تاثیرگزاری از روز دوم بعد از تزریق شروع شده و تا دو هفته بعد از آن تکمیل می شود پس نباید انتظار داشته باشید از لحظه اول تعرق شما کاهش یابد.

با توجه به شرایط جسمانی و متابولیسم بدنی هر فرد، اثر بوتاکس تزریق شده به زیر بغل حداقل تا 4 ماه ماندگاری دارد اما بطور متوسط 6 تا 8 ماه را می توان انتظار داشت. برخی منابع تا یکسال را نیز گزارش کرده اند اما به این آمار دلخوش نباشید و اگر میخواهید که اثرگزاری آن را بطور دائم در بدن خود داشته باشید حداقل هر 6 ماه برای تمدید آن به پزشک خود سر بزنید. تمدید منظم و سر وقت بوتاکس اثرگزاری آن را افزایش داده و بهره وری کل فرآیند را بالا می برد. همین طور باعث کاهش هزینه هایتان خواهد شد.

آمادگی برای تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل آمادگی های خاصی نیاز ندارد و فقط کافیست نکات ارائه شده زیر را رعایت کنید:

  • برای اینکه محل های رویش مو در زیر بغل مشخص باشند سعی کنید از چند روز قبل زیر بغل تان را اصلاح نکنید.
  • مراقب باشید هنگام اصلاح زیر بغل تان خراشیده و زخم نشود.
  • از یک هفته قبل مصرف نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید.
  • از یک هفته قبل از داروها و مواد غذایی رقیق کننده خون پرهیز کنید.
  • از یک هفته قبل مصرف سیگار را به حداقل برسانید.
  • بدن تان هنگام تزریق بوتاکس برنزه نباشد.
  • اگر سابقه بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی مصرف می کنید پزشکتان را در جریان قرار دهید.
  • از قرص های مسکن حاوی آسپرین و ایبوپروفین پرهیز کنید.
نحوه تزریق بوتاکس در زیر بغل

نحوه تزریق بوتاکس در زیر بغل

از آنجا که تزریق بوتاکس به زیر بغل یک روش درمانی محسوب می شود، تزریق آن توسط یک پزشک حاذق و متبحر ضروری است. ملینیک این اطمینان را به شما مخاطبان عزیز می دهد که بدلیل همکاری با بهترین و باتجربه ترین پزشکان زیبایی بالاترین کیفیت را بعد از تزریق بوتاکس زیربغل خواهید داشت. مراحل انجام تزریق بشرح زیر است:

  1. ابتدا ناحیه مورد نظر از هرگونه آلودگی پاک می شود
  2. بوسیله پمادی به نام زایلاپی بی حسی موضعی در زیر بغل ایجاد می شود
  3. پزشک بوسیله ترسیم نقاط و خطوطی نواحی تزریقی را مشخص می کند
  4. بوسیله یک سوزن بسیار نازک بوتاکس به زیر بغل تزریق می شود
  5. از کمپرس یخ برای کاهش میزان تورم و کبودی استفاده می شود

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس با رعایت برخی نکات می توانید به انجام امور روزمره خود بپردازید. نکات قابل توجه در این بخش بطور خلاصه در ادامه فهرست شده اند:

  • تا انتهای آن روز از حمام آب گرم خودداری کنید.
  • تا چند روز از انجام ورزش ها و کارهای سنگین بدنی خودداری کنید.
  • از خاراندن و ماساژ ناحیه تزریق شده پرهیز کنید.
  • بهتر است بعد از تزریق از کمپرس یخ استفاده کنید.

عوارض و خطرات احتمالی تزریق بوتاکس زیر بغل

با اینکه این روش درمانی توسط سازمان های مختلف مورد تایید قرار گرفته است اما نتایج و عوارض آن برای همه یکسان نخواهد بود و بروز برخی عوارض قابل کنترل اما بصورت شایع در همه محتمل است. برخی افراد نیز بدلیل داشتن شرایط خاص ممکن است عوارض و حتی خطرات خاصی را نیز تجربه کنند. صحبت در مورد این موارد نباید شما را نگران کند چراکه اگر درمان را به پزشک متخصص و باتجربه ای بسپارید قطعا احتمال بروز این موارد کم و کمتر خواهد شد.

عوارض شایع و مرسوم تزریق بوتاکس زیر بغل

  • بروز کبودی و تورم که تا حد زیادی با کمپرس یخ قابل کنترل است
  • وجود درد خفیف که نگران کننده نیست
  • احتمال بروز سوزش و خارش که نباید به آن توجه کنید

خطرات احتمالی تزریق بوتاکس زیر بغل

  • تا حدی احساس سرگیجه نران کننده نخواهد بود
  • احساس ضعف و خستگی اگر زیاد بود با پزشک خود مطرح کنید
  • در صورت بروز سردرد زیاد پزشکتان را در جریان بگذارید
  • در صورت مشاهده کهیر روی پوست کمی نگران شوید
  • بروز مشکلات تنفسی خیلی نامحتمل است اما در صورت مشاهده جدی بگیرید
  • در صورت داشتن تکرر ادرار و از دست دادن کنترل مثانه به پزشک خود بگویید
  • اگر درد زیادی داشتید با پزشک خود مطرح کنید
هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل چقدر است

هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل چقدر است

قیمت تزریق بوتاکس زیر بغل متاثر از چندین عامل مختلف است و برای بررسی جمع هزینه ها بهتر است همه این عوامل بطور مجزا و یک به یک بررسی شوند.

برند بوتاکس مصرفی مهمترین عامل تاثیرگزار بر قیمت نهایی است اگر از برند های ایرانی استفاده کنید قطعا مقرون بصرفه است اما کیفیت و ماندگاری برندهای خارجی مخصوصا دیسپورت بالاتر است.

میزان دوز مصرفی نیز عامل تاثیرگزار بعدی است. پزشک شما با توجه به نوع و میزان تعرقی که دارید میزان دوز مصرفی و تزریق شده را مشخص خواهد کرد که بر قیمت نهایی اثرگزار خواهد بود.

دستمزد پزشک، هزینه های کلینیک و برخی موارد جزئی دیگر نیز بر روی هزینه های نهایی اثرگزارند اما به مانند همیشه ذکر این نکته حائز اهمیت است که نباید ملاک اول شما قیمت و ارزان بودن باشد. مطمئن باشید که اگر بخاطر قیمت پایین تر یک مرکز نامعتبر را انتخاب کنید در نهایت خودتان ضرر خواهید کرد.

بهترین دکتر و کلینیک تزریق بوتاکس زیر بغل

اگرچه تزریق بوتاکس ساده به نظر می رسد اما باز هم دستان توانمند یک پزشک متخصص و با تجربه می تواند اثربخشی آن را دوچندان کرده و از میزان عوارض و خطرات آن کم کند. پس انتخاب یک پزشک دارای صلاحیت برای انجام این امر ساده اهمیت زیادی دارد. ما در ملینیک با بهترین پزشکان ایران قرارداد داریم و از این منظر به شما اطمینان خاطر می دهیم که انتخاب را برای شما ساده کرده ایم.

اما یک پزشک خوب برای تزریق بوتاکس زیر بغل چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه برخی از این ویژگی ها را برایتان لیست کرده ایم:

  • بهتر است برای تزریق بوتاکس دوره مخصوص گذرانده باشد
  • قبل از تزریق مشاوره خوبی به زیباجو بدهد و همه جوانب را در نظر بگیرد
  • بعد از تزریق با صبر و حوصله پشتیبان خوبی برای زیباجو باشد
  • از برندهای معتبر برای تزریق استفاده کند

ذکر این نکته نیز لازم است که تزریق بوتاکس توسط پرستارانی که دوره ی مخصوص تزریق بوتاکس را گذرانده اند نیز قانونی است و چه بسا این عزیزان نسبت به پزشکانی که دوره نگذرانده اند از صلاحیت بالاتری برخوردار هستند.

یک کلینیک معتبر نیز همواره سعی می کند کادر متخصص و متعهدی داشته باشد و از مواد مصرفی معتبر و درجه یک استفاده کند. محیطی بهداشتی توام با آرامش برای مخاطبان خود تدارک ببیند و در نهایت میزان رضایت زیباجویان اولیت اول آن باشد.

ما در تیم تحریریه ملینیک همواره سعی می کنیم تمام نکات لازم را خدمت شما همراهان عزیز ارائه کنیم تا با اطلاعات کامل نسبت به تصمیم خود اقدام کنید. از اینکه تا انتها همراه من بودید سپاسگزارم و در انتها از شما دعوت میکنم اگر تجربه ی تزریق بوتاکس دارید در بخش دیدگاهها با ما و سایر مخاطبان مطرح کنید. همچنین خوشحال می شویم پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم. بدرورد