یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی صورت و بدن و رفع ایرادات جزئی مانند عدم قرینگی، تزریق ژل بدن است. این روش به دلایل مختلفی از جمله پایین بودن هزینه، کم‌خطر بودن و از همه مهتر جواب‌دهی سریع در بین زیباجویان، از مجبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

تزریق ژل بدن، همانطور که از نامش پیداست، در بخش‌های مختلف صورت و بدن قابل انجام است. فرقی ندارد که بخواهید برای فرم‌دهی به لب‌ها، ژل لب تزریق کنید و یا برای جوانسازی دست‌ها، مایل به تزریق ژل دست باشید. در هر صورت تزریق ژل بدن، یک گزینه ایده‌آل است.

اما چه کسانی کاندید تزریق ژل بدن هستند؟ در چه مناطقی از بدن، تزریق ژل انجام می‌شود و مهمتر از همه آیا تزریق ژل بدن، عوارض جانبی دارد؟

این‌ها سوالاتی هستند که قرار است در این مطلب به آنها پاسخ دهیم. پس اگر در آستانه تصمیم‌گیری برای تزریق ژل بدن هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید و نیاز به مشورت دارید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

منظور از تزریق ژل به بدن چیست؟

منظور از تزریق ژل به بدن، فرم‌دهی و حجم‌دهی به بخش‌های مختلف بدن، از طریق تزریق ژل است. علاوه بر این برای قرینه‌سازی و ایجاد زاویه نیز از ژل استفاده می‌شود. ژل یا همان فیلر، موادی بر پایه هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و کاملاً با بدن سازگار است.

منظور از تزریق ژل به بدن چیست؟

تزریق ژل به بدن از یک طرف باعث رفع ایرادات جرئی و زیباتر شدن اعضای بدن می‌شود و از طرف دیگر، کلاژن‌سازی را در پوست تقویت می‌کند. با تزریق ژل، در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید و ضمن جوانسازی پوست خود، با یک عمل بدون ریسک و کم‌هزینه که نتایج آن بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است، یک گام در جهت زیباتر شدن صورت و بدن خود برداشته‌اید.

افرادی که تزریق ژل صورت و بدن انجام داده‌اند، نه تنها از تزریق رضایت دارند، بلکه اعتراف می‌کنند که پس از انجام این کار، اعتماد به نفس بالاتری پیدا کرده‌اند و حس بهتری نسبت به خودشان دارند. علاوه بر این تزریق ژل، مورد تایید پزشکان قرار گرفته است و همین موضوع مُهر تاییدی بر مناسب بودن این روش است.

در چه نواحی از بدن می‌توان ژل تزریق کرد؟

همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم، تزریق ژل در بخش‌های مختلف صورت و بدن، قابل انجام است. تزریق ژل لب با متدهای مختلف، تزریق ژل گونه، تزریق ژل چانه، اصلاح فرم بینی با تزریق ژل و تزریق زاویه فک، پرطرفدارترین بخش‌های صورت برای تزریق ژل هستند.

در چه نواحی از بدن می‌توان ژل تزریق کرد؟

همچنین تزریق ژل دست، تزریق ژل باسن، تزریق ژل هیپ دیپ، تزریق ژل به سینه و تزریق ژل به لابیا از جمله پر تقاضاترین اعضای بدن برای تزریق ژل هستند. در ادامه تزریق ژل به هریک از بخش‌های گفته شده را توضیح می‌دهیم تا با تزریق ژل به بدن، به طور دقیق‌تر آشنا شوید.

تزریق ژل دست

دست یکی از اعضای آسیب‌پذیر بدن ما هستند چرا که اکثر کارهای ما توسط دست انجام می‌شود. از این رو بیشتر از سایر اعضای بدن نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. همچنین ممکن است دچار خشکی شوند و طراوت و شادابی خود را از دست بدهند. اما خبر خوب این است که با تزریق ژل دست، می‌توان همه این مشکلات را برطرف کرد و جوانی و طراوت و شادابی را به دست‌ها بازگرداند. به خانم‌ها و آقایانی که به زیبایی دست‌های خود اهمیت می‌دهند، به ویژه از سنین 50 سال به بالا، تزریق ژل دست توصیه می‌شود.

تزریق ژل باسن

یکی دیگر از مناطقی که با تزریق ژل، حجم و فرم مناسب تری می‌گیرد، باسن است. تزریق ژل باسن، مزایای مختلفی دارد، از جمله آنها می‌توان به جوانسازی باسن، روشن‌تر شدن پوست این ناحیه، بهبود فرم باسن به ویژه برای خانم‌هایی که باسن کوچکی دارند، اشاره کرد. همچنین عدم قرینگی باسن و وجود فرو رفتگی‌های متعدد در باسن، با تزریق ژل کاملاً قابل رفع است.

تزریق ژل هیپ دیپ

تزریق ژل هیپ دیپ، یکی از بهتری روش‌هایی است که برای رفع گودی بغل ران، مورد استفاده قرار می‌گیرد و محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. در واقع تزریق ژل در این ناحیه کمک می‌کند که بتوانید ران خوش فرم‌تری داشته باشید و به لحاظ ظاهری تعادل و قرینگی در این قسمت ایجاد شود.

تزریق ژل هیپ دیپ

اگر برایتان سوال است که هیپ دیپ یا گودی بغل ران چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم به منحنی یا فرورفتگی بین استخوان لگن و استخوان ران، هیپ دیپ است که با تزریق ژل کاملاً قابل رفع است.

تزریق ژل سینه

اگر سینه های کوچکی دارید و مایل هستید سینه های خوش فرم و برجسته داشته باشید، تزریق ژل سینه شما را به هدفتان خواهد رساند. در گذشته برای اینکار از پروتز استفاده میشد که به عنوان یک عمل جراحی تهاجمی، ریسک‌های خاص خودش را دارد و گذشته از این، نتایج عمل ماه‌ها بعد مشخص می‌شود.

در مقابل تزریق ژل سینه، یک عمل کاملاً غیرتهاجمی است که حداکثر در 30 دقیقه انجام می‌شود و 60 الی 70 درصد نتایج تزریق بلافاصله بعد از تزریق مشخص است.

تزریق ژل به لابیا

تزریق ژل به لابیا (لب‌های بیرونی واژن) یکی از عمل‌های زیبایی پر طرفدار است که با هدف جوانسازی و بهبود ظاهر آلت تناسلی خانم‌ها انجام می‌شود. تزریق ژل در این منطقه، نه تنها باعث حجم‌دهی و فرم‌دهی به واژن می‌شود، بلکه پوست این ناحیه را روشن‌تر کرده و افتادگی و شُل‌شدگی پوست در ناحیه واژن را رفع می‌کند. از این رو بهترین روش برای جوانسازی و زیبایی واژن به حساب می‌آید.  

کاندیدای تزریق ژل به بدن

کاندیدای تزریق ژل به بدن

کلیه خانم‌ها و آقایانی که به زیبایی بدن خود اهمیت می‌دهند، به نوعی کاندیدای تزریق ژل به بدن هستند. اما به طور خاص، اگر بخواهیم لیست افرادی که کاندید تزریق ژل بدن هستند را در اختیار شما قرار بدهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افرادی که در یکی از اعضای بدن خود، عدم قرینگی دارند.
  • کسانی که می‌خواهند تغییرات طبیعی و نچرال داشته باشند.
  • افرادی که مایلند نتایج عمل را خیلی سریع و بلافاصله ببینند.
  • افرادی که شرایط گذراندن دوران نقاهت بعد از عمل‌های جراحی را ندارند.
  • افرادی که مایلند فرم دهی و حجم‌دهی در نواحی مختلف بدن صورت بگیرد.
  • افرادی که می‌خواهند بدون پذیرش و تحمل ریسک عمل جراحی، بدن خوش فرم‌تری داشته باشند.

مواردی که به آنها اشاره شد، کاندیدای تزریق ژل بدن هستند. اگر به جوانی و زیبایی پوست و اندام خود اهمیت می‌دهید، تزریق ژل بدن برای شما بهترین گزینه است. البته توصیه می‌شود برای تزریق ژل بدن، نیازهای بدن خود را در نظر بگیرید و با پزشک مشورت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید و صرفاً با پیروی از ترندها، تصمیم‌گیری نکنید.

مقدار ژل مورد نیاز برای تزریق

چند سی سی ژل برای تزریق به بدن نیاز است؟ این یک سوال کلی است و نمی‌توان به آن پاسخ دقیق داد. چرا که به نظر پزشک، ناحیه مورد نظر و در نهایت انتظار شما از تزریق بستگی دارد. به عنوان مثال مقدار ژل مورد نیاز برای تزریق به باسن، با مقدار ژل مورد نیاز برای تزریق به دست، کاملاً متفاوت است.

پس توصیه می‌شود در این خصوص از پزشک مورد اعتماد خود مشورت بگیرید و بعد از مطرح کردن هدف و انتظارات خود از تزریق، حجم ژل مورد نیاز را بر عهده پزشک بگذارید.

مزایای تزریق ژل به بدن

در بخش‌های قبلی به طور کلی به مزایای تزریق ژل بدن اشاره کردیم و اشاره کردیم که مهمترین مزیت این روش، غیرتهاجمی بودن آن است. اما اگر بخواهیم لیستی از مزایای تزریق ژل بدن را در اختیار شما قرار بدهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بی خطر بودن تزریق ژل
  • سازگار بودن ژل با بدن
  • قابل تنظیم بودن حجم ژل
  • کم هزینه بودن روش تزریق ژل
  • بدون درد بودن تزریق ژل
  • نداشتن بیهوشی و دوره نقاهت
  • قابل استفاده بودن برای خانم ها و آقایان
  • قابل مشاهده بودن نتایج بلافاصله پس از تزریق

مواردی که به آنها اشاره کردیم، برخی از مزایای روش تزریق ژل بدن است و آنقدر مزایای روش تزریق ژل زیاد است که می‌توان در بسیاری از موارد آن را جایگزینی برای روش‌های جراحی دانست.

ماندگاری تزریق ژل به بدن

ماندگاری تزریق ژل به بدن

یکی از سوالات پر تکرار مراجعه‌کنندگان در هنگام مراجعه به مرکز زیبایی ملینیک و معاینه توسط پزشک، این است که ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم مساله ماندگاری ژل، به عوامل مختلفی از جمله نوع و برند ژل، حجم ژل تزریق شده، تکنیک تزریق، متابولیسم بدن شما و در نهایت توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق دارد.

اما به طور میانگین می‌توان گفت ژل تزریق شده بین 6 الی 18 ماه ماندگاری دارد و پس از سپری شدن این مدت می‌توانید برای ترمیم به کلینیک مراجعه نمایید.

عوارض تزریق ژل به بدن

اگرچه تزریق ژل یک روش کاملاً غیرتهاجمی است و عوارض جانبی خاصی ندارد اما ممکن است پس از تزریق، در ناحیه تزریق کمی قرمزی، کبودی سطحی، تورم خفیف و خونمردگی (در صورت تکات خوردن و حرکت در هنگام تزریق) مشاهده نمایید که کاملاً طبیعی است و پس از چند روز به طور کامل رفع می‌شود.

البته توجه داشته باشید که اگر تزریق ژل بدن در محیط‌های غیر استریل و غیر استاندارد، خارج از کلینیک و توسط افراد غیر متخصص انجام شود و یا برای تزریق، از ژل‌های غیر استاندارد و تاریخ گذشته استفاده شود، عوارض جبران ناپذیری در کمین سلامتی شماست.

بنابراین توصیه می‌شود برای مواردی که به طور مستقیم با سلامتی شما در ارتباط است، حتما و قطعاً به مراکز معتبر و پزشکان متخصص مراجعه نمایید.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بدن

گفتیم که تزریق ژل بدن، یک روش کاملاً غیرتهاجمی و ایمن است که نیاز به سپری کردن دوره نقاهت ندارد. اما توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق و رعایت نکاتی که در ادامه به شما توصیه می‌کنیم، کمک می‌کند در درجه اول ژل تزریق شده در بدن شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و در درجه دوم به نتیجه دلخواه خود از تزریق ژل لب برسید:

  • تا 24 ساعت پس از تزریق ژل به بدن، از رفتن به حمام داغ، سونا و سولاریوم خودداری کنید.
  • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید مخصوصاً در اولین روزهای بعد تزریق، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
  • تا 72 ساعت پس از تزریق، فعالیت‌های بدنی سنگین و ورزش‌های حرفه‌ای انجام ندهید چرا که ممکن باعث ایجاد فشار در ناحیه تزریق شود.
  • از دستکاری و ماساژ خودسرانه محل تزریق بپرهیزید چرا که نتایج تزریق ژل را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • در روزهای اول بعد از تزریق، آب کافی مصرف نمایید و مصرف نمک را به حداقل برسانید.
  • مصرف الکل و نوشیدنی‌های الکلی و کشیدن سیگار و سایر دخانیات تا یک هفته قبل و بعد از تزریق ممنوع است.
  • از مصرف دارو به صورت خودسرانه اجتناب کنید، در صورت نیاز پزشک برای شما دارو تجویز خواهد کرد.
  • رعایت این نکات به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از تزریق ژل بدن بگیرید.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره تزریق ژل بدن و نواحی که می‌توان برای رفع مشکلات جزئی، فرم‌دهی و حجم‌دهی، از تکنیک تزریق ژل استفاده کرد، صحبت کردیم. همچنین اشاره کردیم که چه افرادی کاندیدای تزریق ژل بدن هستند. در مورد میزان ماندگاری ژل بدن و عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری صحبت کردیم و درباره عوارض جانبی توضیحاتی دادیم. در پایان نیز لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل در اختیار شما قرار دادیم که توجه به آنها کمک می‌کند ژل تزریق شده، بیشترین ماندگاری را در بدن شما داشته باشد و بهترین نتیجه را از تزریق بگیرید.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با افرادی که مایل به تزریق ژل بدن هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.